Search This Blog

Saturday, February 1, 2014

Akhirnya Anwar Dedahkan Dasar Pendidikan Percuma Di Selangor ... - Blog Makanan di Selangor

Akhirnya Anwar Dedahkan Dasar Pendidikan Percuma <b>Di Selangor</b> <b>...</b> - Blog Makanan di Selangor


Akhirnya Anwar Dedahkan Dasar Pendidikan Percuma <b>Di Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2014 11:52 PM PST

Tahniah rakyat Selangor kerana anda telah tepat memilih Anwar sebagai perintis melaksanakan dasar pendidikan percuma di Selangor. Ini terbukti di bawah kuasa MB Khalib benar telah berjaya merialisasikan erti pendidikan percuma.

Sikap mesra kerajaan negeri Selangor terhadap peluang pendidikan bumiputera di negeri ini merupakan antara punca utama mengapa pusat latihan kemahiran GiatMara di sini yang diarah tutup sejak dua tahun lalu terbiar sehingga dipenuhi semak samun.

Penutupan pusat latihan berkenaan yang sebelum ini banyak memberi manfaat kepada rakyat selain menjana pembangunan ekonomi penduduk setempat dilihat cukup membazir dan lebih bagus diperbanyakan lagi rumah urut sebagai memenuhi dasar pendidikan percuma di Selangor... Tahniah ini bertepatan dengan slogan Seksualiti Merdeka

From: SaSa General FEED

Video: MB <b>Selangor</b> Umum Anwar Tanding <b>Di</b> Kajang

Posted: 28 Jan 2014 12:17 AM PST

Untuk Paparan Terbaik Sila Gunakan GOOGLE CHROME | Hantarkan Apa Jua Berita Dan Aktiviti Rakyat Di Kawasan Anda Untuk Di Paparkan Di Blog Pahang Daily Online | Sila Emailkan Ke pahangdaily@yahoo.com

MCA nekad bertanding <b>di</b> Kajang...siapa calonnya?Jeng...Jeng

Posted: 01 Feb 2014 06:00 AM PST

Belumpun Dewan Tertinggi BN duduk bermesyuarat mengenai PRK Kajang yang terpaksa diadakan berikutan perletakan jawatan ADUNnya, MCA sudah nekad.Walaupun timbul cakap-cakap agar calon BN DUN Kajang hendaklah dipilih bukan dari formula lama iaitu kouta parti, tapi nampaknya MCA tidak mahu lepaskan kerusi miliknya itu.
Menurut Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai, pihaknya telah menyenarai pendek calon yang akan bertanding di Kajang.

Beliau berkata senarai calon itu akan diserahkan kepada pucuk pimpinan BN dalam masa terdekat bagi membuat keputusan calon mana yang layak bertanding di kawasan itu.

"Pilihan raya kecil di Kajang nanti adalah amat penting bagi MCA dan BN. Saya berharap kita bersama-sama kerja keras untuk memenangi DUN ini kerana kita juga nak pastikan suara kita lebih kuat untuk membela nasib rakyat di Selangor," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran MCA di ibu pejabat parti komponen BN itu hari ini.

Mengenai cadangan meletakkan pemain badminton negara Datuk Lee Chong Wei sebagai calon MCA di Kajang, Liow enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu walaupun menyifatkan terdapat kemungkinan populariti atlet itu dapat menandingi populariti Anwar.

Semalam, akhbar melaporkan Ketua Umno Bahagian Padang Besar Datuk Zahidi Zainul berpendapat MCA perlu meletakkan calon popular untuk mengatasi Anwar dan mencadangkan Chong Wei sebagai calonnya.

Sementara itu, Ketua Wanita MCA Datuk Heng Seai Kie ketika ditemui pemberita berkata Liow perlu bertegas untuk meletakkan calon MCA bagi bertanding di kerusi DUN itu kerana ia merupakan kerusi tradisi MCA.

Beliau percaya dengan sokongan komponen parti BN dan jentera parti, harapan untuk memenangi kerusi DUN itu adalah cerah ditambah dengan transformasi kepimpinan baharu MCA.

Dalam pada itu, Heng berkata jentera pilihan raya kecil Wanita MCA yang dipengerusikan Pengerusi Wanita MCA Selangor Ong Chong Swen akan berusaha memastikan kemenangan BN pada pilihan raya kecil itu nanti.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan wanita diletakkan sebagai calon MCA pada pilihan raya kecil itu.

No comments:

Post a Comment