Search This Blog

Monday, February 24, 2014

Bantuan Makanan Tiba Di Republik Afrika Tengah - Tv3 - Blog Makanan di Selangor

Bantuan <b>Makanan</b> Tiba <b>Di</b> Republik Afrika Tengah - Tv3 - Blog Makanan di Selangor


Bantuan <b>Makanan</b> Tiba <b>Di</b> Republik Afrika Tengah - Tv3

Posted: 13 Feb 2014 07:34 PM PST

TV3 Stesyen TV Portal Pertama - Bantuan Makanan Tiba Di Republik Afrika Tengah

Luar Negara < Kembali ke Luar Negara


14 Feb 2014, 11:34am by SITI NORFAIRUZ S. MOHAMED

Sebuah pesawat kargo Program Bantuan Makanan Dunia, WFP tiba di Bangui, Republik Afrika Tengah membawa 1,800 tan bijirin.

Ia bagi membantu ribuan penduduk minoriti Islam yang menjadi pelarian setelah kumpulan separa tentera kristian menyasarkan keganasan ke atas mereka.

Menurut Jurucakap WPF bantuan dijangka cukup untuk 150,000 orang selama sebulan dan akan mula diagih sebelum musim hujan bermula.

25 lagi penerbangan sama dijadual sepanjang bulan ini.

Kumpulan separa tentera anti-balaka meningkat serangan ke atas penduduk Islam sejak kejatuhan puak seleka yang merampas kuasa Mac tahun lalu.

Berita Berkaitan


Seramai 45 orang Tionghua penerima sumbangan <b>...</b> - khidmat meru

Posted: 26 Jan 2014 05:53 PM PST

KHIDMAT MERU: Seramai 45 orang Tionghua penerima sumbangan wang dan makanan dari PEKAWANIS Selangor yg di sampaikan oleh Yb Dr Abd Rani dan isterinya Puan Afidah Anum.
skip to main | skip to sidebar

Seramai 45 orang Tionghua penerima sumbangan wang dan makanan dari PEKAWANIS Selangor yg di sampaikan oleh Yb Dr Abd Rani dan isterinya Puan Afidah Anum.








Puan Lim Bee Choo 65 tahun dan Puan Chu Suan Cheng 78 tahun adalah sebahagian dari 45 orang Tionghua penerima sumbangan wang dan makanan dari PEKAWANIS Selangor yg di sampaikan oleh Yb Dr Abd Rani dan isterinya Puan Afidah Anum. Warga2 Tionghua tersebut juga berasa gembira kerana dapat bersantai duduk dan makan tengahari bersama Yb mereka.

No comments:

Post a Comment